با ما تماس بگیرید : 09121969702

طراحی و ساخت انواع بوش های صنعتی

طراحی و ساخت بوش صنعتی - پودر زاوشی

فهرست مطالب

محصول دیگری که از مجموعه تولیدی زاوشی می توانید دریافت نمایید طراحی و ساخت انواع بوش های صنعتی با ابعاد متفاوت با انواع آلیاژ ها برای استفاده در صنایع متفاوت می باشد. با توجه به انواع متفاوت بوش ها و کاربردهای گوناگون ان ها در صنعت های مختلف، تولید و توزیع بوش های صنعتی یکی از فعالیت های مهم متالورژی پودر زاوشی می باشد.

در اصل باید گفت که بوش ها به عنوان یکی از قطعات پایه ای و حیاتی در صنعت های متفاوت به شمار می رود و هرگونه نقص یا خرابی در آن ها می تواند عواقب بدی و پرهزینه ای را داشته باشد.

بوش چیست؟

بوش صنعتی یکی از قطعات مهم و کاربردی در صنایع است که در خیلی از ماشین الات و تجهزات صنعتی به کار می رود. ظاهر و شکل ظاهری بوش صنعتی به شکل لوله کوتاه می باشد که داخل یک سوراخ قرار می گیرد.

این قطعه درون سوراخی که در قالب قطعه دیگری قرار دارد، قرار می گیرد و به شکل محوری در آن جا نگهداری خواهد شد.

بوش های صنعتی معمولا از جنس های فلزی متفاوتی مثل:مس، چدن، آلومینیوم و برنج ساخته شده است و بسته به کاربردی که دارد امکان دارد به شکل سرامیکی و پلیمری باشند.

کاربرد های بوش صنعتی

از کاربردهای بوش صنعتی می توان به مواد زیر اشاره کرد:

  1. نگهدار محوری
  2. اصلاحی ماشین آلات
  3. تجهیزات صنعتی
  4. بوش های صنعتی
  5. سیستم های ترمز
  6. سیستم های تعلیق
  7. دستگاه های حفاری
  8. چاپگرهای 3 بعدی
پودر برنجی
 

انواع بوش های صنعتی

همان طور که به شما گفتیم و در جریان قرار گرفتید بوش ها دارای انواع متفاوتی هستند که در انواع متفاوتی مانند مدل های زیر تولید می شود:

بوش چدنی

این مدل بوش ها از جنس چدن و با طرح ها، اندازه و شکل های متفاوت تولید می شوند و در کاربرهایی که مقاومت بالا و اصطکاک کمی دارند استفاده خواهد شد.

بوش برنجی

این مدل بوش ها از جنس برنج هستند و معمولا در کاربردهایی که به هدایت حرارت و خاصیت های الکتریکی نیاز دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

بوش فولادی

این مدل بوش ها از جنس فولاد هستند و معمولا در جاهایی کاربردی است که در مقابل فشار و حرارت وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

بوش های سرامیکی

این مدل بوش ها از جنس سرامیک است و درجاهایی کاربردی است که در مقابل حرارت و سایش استفاده می شود.

بوش پلیمری

این مدل بوش ها از جنس پلیمر ساخته شده اند و در جاهایی که به مقاومت در برابر خوردگی سایش وجود دارد استفاده می شود.

بوش پدالی

این مدل بوش ها در جایی که نیاز به انتقال حرکت از یک جا به جای دیگر با استفاده از پدال داریم استفاده می شود.

ساخت بوش های صنعتی

بوش خودرو

این مدل بوش ها در انواع متفاوتی برای استفاده در خودروها تولید می شود. از جمله بوش هایی که در خودروها کاربرد دارند شامل موارد زیر است؛

  • بوش آرماتور
  • بوش کرنشی
  • بوش راهنما
  • بوش روکش دار
  • بوش موتور ترمز

بوش توری

این مدل بوش ها در طراحی قالب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. بوش توری سبب کاهش اصطکاک و سایش خواهد شد و بهبود عمر مفید و ماشین الات استفاده می شود.

بوش آنیل

این مدل بوش از آلیاژ الومینویم ساخته شده است و در ماشین آلاتی مثل دستگاه های برش، ماشین های کارخانه و دیگر ماشین آلات صنعتی که به کاهش سایش نیاز دارند استفاده خواهند شد.

بوش گرافیتی

این مدل بوش ها از گرافیت و مواد الی فشرده سازی ساخته می شوند و در صنعت هایی مانند صنایع شیمیایی، صنایع نفت و گاز، کوره های صنعتی و دیگر صنایع با فشار و دمای بالا استفاده می شود.

بوش زاویه ای

این مدل بوش ها در کاربردیی که به انتقال حرکت از یک محور به محور دیگر داریم استفاده می شود. بر فرض مثال در چرخ دنده های صنعتی که به اتصال محورها در زاویه های متفاوت دارند مورد استفاده قرار می گیرد.