با ما تماس بگیرید : 09121969702

کمک فنر خودرو چیست؟

کمک فنر خودرو - پودر زاوشی

فهرست مطالب

یکی از مهمترین بخش های ضروری هر خودرو، کمک فنر آن است. این چارچوب از اجزایی مانند سیستم تعلیق، فنرها، محافظ‌های بی‌حسی و غیره تشکیل شده است که وظیفه اصلی آن‌ها مرتبط کردن بدنه و چرخ‌ها به یکدیگر و نظارت بر ارتباط بین خیابان و خودرو است. چارچوب سیستم تعلیق خودرو نقش مهمی در سایر وظایف مانند رانندگی خودرو، تسریع آن و همچنین ترمزگیری و توقف خودرو دارد. که در پودر متالورژی زاوشی تمامی این مطالب را گفتیم تا اینکه کاربر اطلاعات کاملی در این مورد به دست بیاورد.

مطالبی در مورد کمک فنر خودرو

افرون بر این موارد ذکر شده، چارچوب تعلیق باید در حالی که وزن خودرو را تحمل می‌کند، لرزش‌ها را از سطح خیابان حفظ کند و با تغییر روی آن‌ها به ارتعاش، بر این بی‌حسی نظارت کند. مراقبت و استحکام خودرو با سیستم تعلیق به کار رفته در آن رابطه هماهنگی دارد و علاوه بر آن بر کیفیت و نرمی سواری تأثیر می گذارد.

چارچوب تعلیق دارای اجزای متمایز است. فنرها، محافظ‌های بی‌حسی، بوش‌ها، بوش‌ها، موجبرها و پایه‌ها چیزهایی هستند که در سیستم‌های تعلیق خودروهای متمایز رایج هستند. در صورت عدم حضور چارچوب سیستم تعلیق، قطعات خودرو به‌طور استثنایی به‌سرعت به دلیل ضربه‌های خیابان فرسوده می‌شوند.

فنر کمک خودرو چیست؟

کمک فنر چگونه کار می کند؟

برای شرح عملکرد کمک فنر باید گفت که فنر دارای گیستون است که در آخر سوراه های ریزی قرار می گیرد و یک پیستون که عموما یک میله فولادی است در داخل آن قرار می گیرد. پیستون کمک فنر داخل یک محفظه ای جا می گیرد که پر لز روغن شده است و در راستای محور در داخل این سیال حرکت می نماید. از انجایی که روغن داخل کمک فنر تحت فشار است برای جلوگیزی از خروج از داخل محفظه این محفظه باید به شکل کامل آب بندی شود.

می توانید در مورد فلنج خودرو مطالب ما را بخوانید و از ان نهایت استفاده را ببرید.

انواع کمک فنر

امروزه، تولیدکنندگان خودروهای متمایز در چارچوب تعلیق اقلام خود از محافظ‌های بی‌حسی متنوعی استفاده می‌کنند. از جمله مهم‌ترین انواع محافظ‌های استفاده شده در برابر بی‌حسی می‌توان به سیستم‌های حفاظتی در برابر بی‌حرکت آب یا روغن، حفاظت از گاز یا بحث در مورد بی‌حسی، حفاظت در برابر بی‌حسی تطبیقی، حفاظت در برابر بی‌حسی هیدرواستاتیک و محافظت در برابر بی‌حسی اهرمی اشاره کرد.

علائم خراب بودن کمک فنر کدام است؟

نقص در محافظ شوکر می تواند اثرات مخربی بر روی خودرو داشته باشد. نیاز به سالم بودن خودرو در خیابان، کنترل سخت خودرو برای راننده و کاهش کیفیت سواری خودرو، مهمترین تأثیرات ضروری ناامیدی از محافظ های بیحس کننده بر روی خودرو است. به طور معمول، محافظت در برابر بی‌حسی خودرو ارتباط تنگاتنگی با امنیت خودرو دارد و در صورت عدم وجود هر گونه سرزنش یا مشکلی می توانید با ما در ارتباط باشید.

کمک فنر خودرو

از عیب های موجود در کمک فنر:

  1. ایراد ظاهری:اولین مشکلی که به راحتی نمی توان آن را تشخیص داد هرگونه اسیبی است که می تواند سبب تغییر شکل کمک فنر بر اثر تصادف یا ضربه ایجاد شود. همین طور در صورتی که محل جاگیری فنر دچار افتادگی شود نشان دهنده عیبی در این قطعه است که حتما باید سروقت و در اولین فرصت نسبت به رفع چنین مشکلی اقدام کنید.
  2. نشتی روغن کمک فنر: با اینکه محفظه در کمک فنر آب بندی شده اما امکان دارد که به هر دلیلی این آب بندی با مشکل مواجه شود و سیال داخل محفظه از آن خارج بشود. برای همین در صورت وجود روغن بر داخل کمک فنر باید حتما در مورد عوض کردن آن اقدام کرد.
  3. زمانی که خودرو در راه های ناهموار زیاد بالا و پایین شود و شکل فنری داشته باشد معلوم است که مشکلی در کمک فنر وجود داشته باشد باید هر چه سریعتر این قطعه را عوض کنید.
  4. شیرجه رفتن خودرو در ترمزهای سخت نیز یکی دیگر از علائم خرابی وجود نقص در عملکردی در کمک فنر خودروست.
  5. در صورتی که در پیج ها خودرو بیش از حد بپیچد و کنترل کردن ان راننده سخت می باشد و همین طور باید وضعیت کمک فنر را بررسی کنید.
  6. وجود سرو صدا در زمان عبور از مسیرهایی که هموار نیستند، از روی سرعت گیر و زمان شتاب گرفتن یا ترمزهای شدید می توانید عیبی که وجود دارد را مشاهده کنید.
  7. اگر خودرو زمان حرکت به یک سمت کشیده شود نشان دهنده این است که مشکلی در سیستم تعلیق با یکی از اجزای ان است.
  8. لاستیک سابی یا از میان رفتن قسمتی از آج تایر هم یکی دیگر از نشانه های خرابی کمک فنر می تواند باشد که اگر مشاهده کردید می توانید با متخصصین ما ارتباط بگیرید تا این مشکل را برایتان حل کنند.
  9. اگر خودروها روی سطح جاده لغزنده داشته باشد و بالا و پایین شود امکان دارد در صورت بروز این اتفاق فنرها  دچار فرسودگی شوند و در این لحظه باید حتما به سراغ حل این مشکل بروید و به مراکز خدمات بروید تا این مشکل را برایتان حل کنند.

خدمات وبسایت زاوشی به مشتریان

پودر زاوشی تولید کننده انواع بوش های صنعتی در ایران است که می توانید بهترین خدمات ممکه و محصولات را از ما درخواست کنید تا در این زمینه بهترین محصولات و باکیفیت ترین محصولات ممکنه را به شما عزیزان ارائه کنیم.